Welcome to Eja Farieza's Blog. ! check it out. :)

Isnin, Mac 30, 2009

Jalan-jalan Cari Makan!!!

Semalam, aku dan 'teman mesra'ku (bukan teman mesra yg bukan2 ye) telah pergi jalan-jalan cari makan di Ampang. Hehe. Setelah puas mencari tempat makan yg best kat tnet, akhirnya pencarianku telah ku temu. Cewah.

Sebenarnya ada banyak tempat makan yang best kat KL ni, tapi, aku tertarik dengan 3 tempat makan ni, kat Bangsar, Gombak dan Ampang. Tapi, disebabkan aku terliur melihat menu dan hidangan aiskrim yang best kat satu restoran di Ampang ni, maka, aku pun membuat keputusan untuk makan tengah hari di sana. Nama restoran tu, Cozy Corner. Masa mula-mula sampai tu, kitaorang yang bersemangat waja ni nak pergi makan (membawa perut yang berkeroncong semata-mata nak makan kat situ) kat restoran tu, punyalah pulun mencari jalan ke kawasan tersebut.

Berbekalkan ingatan di minda, (sebenarnya aku dah tulis alamat restoran tu kat kertas, tapi tercicir) akhirnya kitaorang pun sampai juga kat Pusat membeli belah Ampang Park. Restoran Cozy Corner tu kat tingkat 1. Kami pun terus mencari di manakah restoran Cozy Corner tersebut. Kami tidak mengambil masa yang lama untuk mencari, jalan punya jalan, aku akhirnya ternampak restoran tersebut.

Dengan penuh keterujaan, kami pun masuk ke restoran tersebut. Wow, ekslusif betul! Rasa macam orang kampung pula masuk restoran tersebut (perasaan aku-biasala orang kampung). Maka, kami pun telah disambut oleh pekerja restoran tersebut dan kami telah memilih meja makan yang best (tempat duduk kusyen) untuk makan. Hehe.. dengan sinaran lampu kekuningan, menimbulkan suasana yang romantis kat dalam restoran tu. Bak kata 'teman mesra'ku, pencahayaan dalam restoran tersebut memukau sesiapa yang datang. Cewah...

Kami pun, buat keputusan untuk membuat tempahan dua lauk sahaja iaitu, ayam masam manis (sweet & sour chicken) dan ketam goreng masak apa entah, (menu dalam BI-panjang sangat nama lauk tu). Kami makan bersama nasi putih. Peh, rasanya memang sangat sedap! Berbaloi makan tengah hari kat sana. Walau mahal sedikit, tapi, kami memang sangat2 berpuas hati.

Lauk banyak, nasi banyak (aku tak habis, tapi aku tak risau, sebab ada orang yang tolong habiskan). Kami boleh siap meratah lagi lauk-lauk tersebut, terutama sekali ketam. Memang terangkat!!! Sedap sangat lauk ketam tu. Tak kempunan aku nak makan ketam. Dapat gak makan ketam. Kat johor tak banyak sangat lauk-lauk ketam ni. Hehe, jadi, dah dapat peluang makan, aku pun meratah la lauk ketam tu dengan penuh rasa gumbira. (lalalalalala...sedap ketam ni!!!)

Sekarang tibalah, masa yang dinanti-nantikan. jeng jeng jeng...
cuba lihat gambar di bawah:

Pandangan sisi










Pandangan atas










Pandangan hadapan










Huhu…aiskrim apa tu? Terliur tak?? Mesti terliur kan. Mempersembahkan ‘BANANA SPLIT’. Sedap sangat. Tak terkata sedapnya. (lebih-lebih pula aku ni).


Pertama kali seumur hidup aku, makan si “banana split’ ni. Kesian kan, orang lain dah berpuluh-puluh kali makan, aku baru dapat merasanya semalam.


Lepas habis kami kerjalan lauk-lauk tu, kami pun order pula si ‘Banana Split ni’. Menarikkan, siap ada payung lagi (aku copet payung tu sebab comel sangat) yang dicucuk pada aiskrim tersebut. Rasanya memang sangat sedap!!! Nyam2 (mata bersinar-sinar sambil makan aiskrim).


Apa-apa pun, kami amat berpuas hati dengan hidangan yang telah kami makan di restoran tersebut. Aku boleh bagi 4 bintang kat restoran Cozy Corner ni. Haaa, sebelum aku terlupa. Nak tau sesuatu tak? Macam ni ceritanya, aku ingat aku yang paling teruja nak makan kat sana (cakap separuh berbisik), rupa-rupanya ada orang lagi teruja daripada aku, sampai tertinggal hp kat sana. Hahaha. Tak baik aku ni, tapi alhamdulillah, pekerja restoran tu tolong simpankan hp ‘orang tu’ dulu. Kalau tak, tak tau la macam mana. Kalau ada rezeki lain, kami nak jalan-jalan cari makan kat tempat lain pula.


Ok la sampai di sini dahulu cerita ‘Jalan-jalan Cari Makan’. Kalau kami pergi tempat makan yang best aku cerita lagi ye!!!


Sekian sahaja dari Bilik Berita Lembah Pantai.

Salam Hormat.

Daaaaaa..




Terima Kasih Daun Keladi! Kalau Senang Datanglah Lagi. Hik3!!

Tiada ulasan: