Welcome to Eja Farieza's Blog. ! check it out. :)

Khamis, September 10, 2009

Cerita Jenaka yang mendebarkan!

Seperti biasa, 'kami' akan mencari tempat-tempat makan yang menarik untuk dicuba. Jadi, 'kami' pun berpusing-pusing sekitar ibu kota untuk sampai ke destinasi yang hendak dituju iaitu, 'warung ikan bakar' yang terletak di belakang Istana Negara. Sebelum 'kami' ke sana, 'kami' singah sebentar di BSN yang berhampiran dengan Dewan Bahasa & Pustaka untuk 'mencucuk'. Jadi, 'si dia' pun membelok ke kiri menuju ke BSN, tapi......TIDAAAAAAKKKK!...maka, kedengaranlah bunyi "kecepek" yang lembut dan keadaan 'sesuatu' tersebut telah terkuak ke tepi. Motornya telah me'lenyek' sesuatu yang kulihat masih 'baru' dan 'segar', cantik dan membulat di atas jalan tersebut (rasa baru lepas mem'*****')...dengan rasa kegelian yang tidak dapat dibendung, maka menjeritlah 'aku' sambil menzahirkan rasa kemualan yang tidak terhingga...

'Aku' pun mula membebel dan 'si dia' hanya ketawa dan terus ketawa.. Cis, kalau 'aku' tak melihat kejadian tu tak pe, tapi, masalahnya kejadian itu aku saksikan secara 'live' siap dengan 'bunyi' sekali...huaaaaaaaaaaa...GELI!!!!! setelah sampai ke destinasi., aku dengan cepat melihat adakah sisa2 'percikan' yang terdapat pada motor? Alamak, ADA!!! Memang sah 'ianya' masih 'segar' dan 'baru'...

Peristiwa ini takkan dapat 'aku' lupakan sampai bila2....huaaaaaaaaa... GELI!!!!..

p/s: nak tau ke apa kebendanya tu??

lihat gambar di bawah:






Terima Kasih Daun Keladi! Kalau Senang Datanglah Lagi. Hik3!!

Tiada ulasan: