Welcome to Eja Farieza's Blog. ! check it out. :)

Isnin, Julai 20, 2009

Bicara Santai...

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Hari ini, terasa ingin berkongsi sesuatu bersama.

Dalam kesibukan mengharungi praktikum, berjauhan daripada rakan-rakan, rumet dan katil yang aku sayangi, hari ini baru aku terpanggil untuk meluah secebis bicara.

Menjalani praktikum yang hanya sekadar memenuhi tuntutan dalam silibus pengajian, membuatkan aku rasa semakin bosan melayan kerenah sekularisme pendidikan yang direncana. Rupa-rupanya hati ini rindukan bual bicara ilmu dengan rakan-rakan di IB, rindukan dengan luahan rasa kawan-kawan yang sudi bercerita, rindukan kebersamaan bersama rakan-rakan seperjuangan di sana. Di sini, walaupun bebas daripada belenggu dan kerenah IB, hati tetap jua terasa kosong.

Pergi ke sekolah, balik ke sekolah dalam keadaan penat, malam pula bertungkus lumus menyiapkan bahan bantu belajar untuk pengajaran esok, dan seterusnya begitulah setiap hari, perkara yang sama diulang tayang. Seolah-olah seperti robot yang telah diprogram, hanya buku yang dipinjam daripada Kak Dib menjadi peneman setia sebelum aku melelapkan mata, tulisan Harun Yahya "Bagi Orang Yang Berpemikiran".

Walaupun tanpa teman bicara, sedikit sebanyak ada jua pengisian akal dan nurani. Tapi, hati tetap jua mahukan rakan untuk menghadam dan bercerita dari kulit ke isi. Cepatlah masa berlalu, biar cepat hati dan minda ini 'terisi'.

Ya Allah, tabahkanlah hati hamba-Mu, lapangkanlah dada dan fikiranku, permudahkanlah setiap urusanku...
Amiiinn....

p/s : rindu bual bicara dan mendengar kata2 yang terluah dari bibir Nafisah dan Kak Dib!!! Aku rindu kalian!!!

Terima Kasih Daun Keladi! Kalau Senang Datanglah Lagi. Hik3!!

Tiada ulasan: