Welcome to Eja Farieza's Blog. ! check it out. :)

Isnin, November 09, 2009

Tinta buat Sahabat

Selama 5 hari aku mempunyai 'rumet' yang baharu..huhu..Hati ini dipagut rasa gembira bukan kepalang. Mana tidaknya hari-hari terisi dengan sahabat akrab yang sangat rapat ketika di sekolah dulu. Walaupun, tidak bersua sekian lama, namun tika bertemu, mulut ini tidak lekang bercerita itu dan ini.

Sesetengah orang rasa kekok dan mungkin agak lama mahu menyesuaikan diri. Tapi, bagi aku bukan begitu. Persahabatan yang lahir dari hati dan jiwa yang ikhlas, mana mungkin bisa menjadi kaku dan bisu walau terpisah bertahun-tahun. Dan hati ini begitu gembira dan amat-amat gembira menerima kehadiran sahabat tersayang di sini. Nasib baik tak kantoi. Hahahaha. Pengalaman kan, siapa pun bisa mencipta.


Hari ini, petang ini dia mahu berangkat pulang. Meninggalkan aku bersendirian seperti biasa. Hati ini meronta mahu menghalangnya, namun siapa aku jua mahu berbuat demikian. Hidup tetap harus ku teruskan. Tapi, aku percaya jodoh persahabatan antara kami pasti tidak akan putus jika hati benar2 menginginkan begitu. Benar kan?? Saat-saat masa yang ada dicoretkan dengan mengambil gambar berdua bersama. Katanya mahu dimuatkan di dalam 'facebook'. Mungkin sebagai rakaman memori indah!

Hmmm....saat hati mencoretkan madah-madah di petang begini, rasa kerinduan makin mencengkam pula pada sahabat-sahabat lain di sana. Benarlah, andai persahabatan dalam ikatan suci dan ikhlas, pasti rindu akan berputik. Mungkin setakat ini coretan pada petang yang mendamaikan. Dengan ditemani bunyi-bunyi burung di luar. Ya Allah peliharalah ikatan persahabatan kami... Amiiinnnn....Perkenankanlah Ya Allah!...


p/s : kepada (Kamu) yang menginap di bilik saya, pasti mengerti apa yang saya coretkan... hahaha...

Buat sahabatku yang tersayang Shikin dan Syima, mungkinkah kamu merasakan perasaan yang sama?

Terima Kasih Daun Keladi! Kalau Senang Datanglah Lagi. Hik3!!

5 ulasan:

Admin berkata...

Encik Hosen....
Puan Yati....

hahahaha... :p

Eja berkata...

safwan : jangan menjahat ngan saya ye..kalau terkantoi..kamu orang pertama saya cari!..awas!!..wek:p

tasia berkata...

sronok kn kite duk sbilik?kn?sronok kn?mcm2 leh cite..nnt nk duduk lg! =p

Eja berkata...

hahahaha..boley saje..kin...safwan tak dapat dok hostel tahun depan..hua...

tasia berkata...

xpela kn.. ko pn da kua mktb da kn mse tu.. yeke?pepandai jek aku..